Algemeen
Versturen jullie ook cadeaubonnen?
Ja, wij versturen ook cadeaubonnen naar uzelf of naar iemand die u wilt verrassen. Uw pakket wordt leuk ingepakt, natuurlijk op tijd verzonden en eventueel voorzien van een persoonlijk tekst. De verzendkosten bedragen € 5,-
Als ik naar de schoonheidssalon bel, krijg ik geen gehoor?
Wanneer u geen gehoor krijgt via de telefoon kunt u een terugbelverzoek achterlaten op onze voicemail of het op een later tijdstip nogmaals proberen. Het kan voorkomen dat al onze medewerkers bezig zijn met een behandeling. Omdat wij onze klanten graag de volledige aandacht geven, beantwoorden wij geen telefoon tijdens de behandeling. Indien u een voicemailbericht heeft ingesproken, bellen wij u natuurlijk z.s.m. terug.
Ik kom met de auto, kan ik voor de schoonheidssalon parkeren?
Ja, onze schoonheidssalon is gelegen aan een openbare weg. Houd u er wel rekening mee dat er beperkte parkeergelegenheid is rondom de schoonheidssalon. Vertrek daarom op tijd zodat u voldoende tijd heeft voor het vinden van een parkeerplek. Op de Laan van Nieuw Oost-Indië (incl. zijstraten) en de Bezuidenhoutseweg is het tussen 09:00 en 14:00 uur betaald parkeren, na 14:00 uur is het gratis.
Afspraak maken
Ik heb geen herinnering per sms ontvangen, gaat mijn afspraak door?
Bij elke afspraak die u maakt, wordt automatisch een herinnering - één dag voor uw afspraakdatum - per sms verstuurd. Indien u een afspraak heeft gemaakt op de dag voor de afspraakdatum, dan wordt er geen herinnering verstuurd.
Het kan voorkomen dat uw herinnering niet correct wordt afgeleverd op uw telefoon. Indien u geen herinnering per sms ontvangt, gaat uw afspraak gewoon door. U kunt bij twijfel altijd contact met ons opnemen per telefoon of e-mail .
De datum die ik selecteer is steeds volgeboekt, klopt dit wel?
Ja, dit klopt. Alle beschikbare tijden die u online te zien krijgt zijn direct afkomstig uit onze agenda.
De beschikbare tijden die u te zien krijgt, worden aan de hand van uw gekozen behandeling(en) getoond. Wanneer u een kortere behandeling kiest, kan het voorkomen dat er nog tijden beschikbaar zijn. Onze schoonheidssalon wordt druk bezocht. Het is daarom raadzaam om uw afspraak vroegtijdig te boeken.
Afspraak annuleren
Kan ik mijn afspraak kosteloos annuleren?
Ja, u kunt uw afspraak kosteloos annuleren indien dit minimaal 24 uur van te voren wordt doorgegeven.
Indien u 24 uur of korter van tevoren annuleert. Dan zijn wij genoodzaakt om 50% per gereserveerde behandeling in rekening te brengen, mits wij de tijd opnieuw kunnen invullen.
Vergeet u de afspraak af te zeggen, dan zijn wij helaas genoodzaakt het gehele bedrag van de ingeplande behandeling(en) in rekening te brengen.
Brow Lamination
Wie mag deze behandeling niet ondergaan?
Er zijn een aantal contra-indicaties waarbij wij de behandeling niet kunnen uitvoeren, dit zijn:
allergie voor de wimperlift (Lash Lift)
als je hele dunne haartjes hebt
als je hele korte of weinig haartjes hebt
beschadigde huid in het gebied rondom de wenkbrauwen
acne rond de wenkbrauwen
zwangerschap
borstvoeding
als je een gezichtspeeling hebt gehad
als je huid een scrub heeft gehad
als je henna brows hebt
bij een verbrande huid door de zon
ooginfecties
permanente make-up die nog niet volledig hersteld is
tijdens chemotherapie en bestralingen
Wimperextensions
Wat zijn wimperextensions?
Bij one-by-one wimperextensions worden syntetische wimperhaartjes individueel met formaldehyde vrije lijm bevestigd aan je eigen wimperhaartje. Deze wimperextensions verdikke en verlengen het aanzicht van je huidige wimpers. De wimperextensions geven een prachtig, subtiel en natuurlijk resultaat. De wimperextensions van Blink zijn daarnaast ook nog verkrijgbaar in verschillende diktes en diverse krullen om het eindresultaat extra natuurlijk te maken.
Kan ik mijn wimperextensions bij elke salon laten zetten?
De kwaliteit van zowel de producten als het zetten van de wimperextensions verschilt enorm tussen schoonheidssalons. Slecht opgeleid personeel, producten van slechte kwaliteit en gebrek aan ervaring kunnen eindigen in een verschrikkelijk eindresultaat. De mate waarin de wimper technicus is opgeleid, de producten die gebruikt worden en de ervaring speelt een belangrijke rol.
Onze schoonheidssalon werkt uitsluitend met hoogstaande producten en heeft jarenlange ervaring in het zetten van natuurlijke wimperextensions. Bij ons is een vol, natuurlijk eindresultaat vanzelfsprekend!
Wat is het verschil tussen nerts en synthetische haartjes?
Nerts haartjes zorgen voor een natuurlijkere look. De haartjes zijn zachter en minder dik. Dit veroorzaakt minder snel irritaties aan de ogen en dus zijn ze uiterst geschikt voor mensen met gevoelige ogen. U moet er rekening mee houden dat de synthetische wimperextensions een vollere, 'mascara look' geven dan de natuurlijke nerts haartjes.
Hoe lang blijven wimperextensions zitten?
De wimperextensions blijven gemiddeld 2 maanden zitten, mits je ze met zorg en respect behandelt. Wel ontstaat er tussentijdse uitval door de groeicyclus van je echte wimper. Ook invloeden zoals warm water, verkeerde make-up en 'ogen wrijven' beïnvloeden het volume van de wimperextensions. Om het juiste volume te behouden is het opvullen na 3 à 4 weken raadzaam.
Hoe worden de wimperextensions bevestigd?
De wimperextensions worden per haar bevestigd aan uw eigen wimperhaartje. De extensions worden met een speciaal voor deze methode ontwikkelde formaldehyde vrije lijm bevestigd. Voor een verlenging worden gemiddeld 40 à 80 haartjes per oog bevestigd.
Hoe vaak moet ik de wimperextensions bij laten werken?
Door de natuurlijke groeicyclus van uw wimperhaar kunt u dagelijks wimpers verliezen. Door het verlies van uw natuurlijke wimper (en de daaraan bevestigde extension), raden wij u aan iedere 2 tot (maximaal) 3 weken terug te komen voor een opvulbehandeling. Tijdens deze opvulbehandeling zullen verloren wimperextensions opnieuw geplaatst worden zodat uw wimper het juiste volume behouden. Deze behandeling duurt zo'n 45 minuten.
Indien u langer dan 3 weken wacht met het opvullen, zal er een meerprijs worden gerekend.
Beschadigen wimperextensions de natuurlijk wimpers?
Nee. Blink Eyelashes wimperextentensions brengen geen schade toe aan natuurlijke wimpers. De natuurlijke wimper zal niet beschadigd raken tenzij deze met opzet eruit wordt getrokken terwijl de wimperextensions er aan vast zitten. In dit geval zal er wel een natuurlijke wimper terug groeien.
Hoe voorkom ik dat mijn wimperextensions uitvallen?
Net zoals je hoofdhaar, heeft je wimper een cyclus waarbij wimpers voortdurend vervangen worden. Uitval is dus niet tegen te gaan, maar wel de mate waarin dit gebeurt.
Om optimaal te kunnen geniet van je wimperextensions raden wij het volgende af:
De eerste 24 à 48 uur mogen de wimpers niet nat worden (let vooral op met douchen)
Vermijd hete stoom (lang douchen) en sauna’s
Wrijf niet in de ogen
Gebruik alleen make-up op waterbasis (indien je daar nog behoefte aan hebt)
Gebruik make-up remover op waterbasis
Gebruik geen mechanische wimperkruller of tang
Laat je wimperextensions niet permanenten
Trek niet aan je wimpers
Kan ik douchen en zwemmen met wimperextensions?
Ja, dat kan. De formaldehyde vrije lijm die wordt gebruikt is waterproof, dus u kunt douchen, zwemmen, etc.
Let gedurende de eerste 24 à 48 uur wel op het volgende:
De wimpers mogen niet nat worden (let vooral op met douche)
Vermijd hete stoom (lang douchen) en sauna’s
Wrijf niet in de ogen
Mag ik make-up gebruiken?
Mascara kan gebruikt worden mits dit op waterbasis is. Omdat de wimperextensions de illusie van mascara simuleert, is mascara niet meer nodig. Mocht u alsnog behoefte hebben aan mascara, breng dit dan alleen op aan van het midden tot de top. Vermijd de aanzet.
Wimperextensions mogen niet (teveel) in contact komen met producten met olie. Make-up en remover bevatten meestal olie. Wanneer je producten op waterbasis gebruikt, moet deze ook altijd verwijderd worden met producten op waterbasis, dus vet- en olievrije producten. Door de olie wordt de lijm aangetast waardoor de wimperextensions vroegtijdig loslaten.
Hoe kan ik mijn wimperextensions verwijderen?
Wilt u uw wimperextensions laten verwijderen? Dan adviseren wij u dit bij ons in de schoonheidssalon te doen. Het zelf verwijderen van de wimperextensions kan leiden tot het afbreken van uw eigen natuurlijke wimpers. Ook als u de wimperextensions bij een andere salon heeft laten zetten, kunnen wij de wimperextensions verwijderen voor € 17,50.
Pedicure & voetverzorging
Wat doet onze gediplomeerde pedicure?
Onze gediplomeerde pedicure verzorgt de voeten van mensen met allerlei voetproblemen. In de behandeling verzorgt zij de nagels en de nagelomgeving, verwijdert eelt en indien aanwezig likdoorns. Indien nodig behandeld de pedicure ingroeiende teennagels, verzorgt verdikte- en schimmelnagels en behandeld kloven. Hiervoor wordt handmatig en machinaal instrumentarium gebruikt. Voorafgaand aan de behandeling voert onze pedicure een voetonderzoek uit. Onze pedicure heeft een signalerende functie en adviseert onder meer ten aanzien van schoeisel, persoonlijke hygiëne en huidverzorging. Indien nodig verwijst zij de cliënt naar een gespecialiseerde collega of naar de huisarts.
Wat doet een medisch pedicure?
De medisch pedicure verzorgt net als onze pedicure de voeten van mensen met allerlei voetproblemen maar kent meer behandelingsmogelijkheden van complexere voet- en nagelproblematiek dan de pedicure.
Een medisch pedicure kan alle zogeheten risicovoeten behandelen. Hieronder verstaan we o.a. problemen die ontstaan zijn ten gevolge van reuma, diabetes, spasticiteit, ouderdom en verwaarlozing. Daarbij heeft de medisch pedicure uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van het maken van lichaamsdeel ondersteunende siliconen hulpmiddelen, nagelregulatie en -reparatie en anti-druk technieken. De medisch pedicure werkt volgens vastgestelde Richtlijnen en weet wanneer de cliënt moet worden doorgestuurd naar de (behandeld) arts. De medisch pedicure werkt op doelmatige wijze samen met andere zorgaanbieders.
Worden mijn behandelingen bij jullie pedicure vergoed?
In principe niet. U kunt voor al uw voetbehandelingen bij onze gediplomeerde pedicure terecht, echter inzake de behandelingen van de zogenaamde risico voeten (diabetici, reuma, etc.) die voor vergoeding in aanmerking komen vanuit een aanvullende verzekering, wordt u doorverwezen naar een medisch pedicure, die een contract heeft met een podotherapeut of zorgverzekering.
Hoe vaak moet ik naar de pedicure?
Het advies om een pedicure te bezoeken is om iedere 6 weken, afhankelijk van de klachten. Vaak kunnen problemen aan uw voeten voorkomen worden door een bezoek aan onze gediplomeerde pedicure. Zij kan tijdig problemen herkennen en eventueel voorkomen of oplossen.
Ook voor diabetes en reuma patiënten geldt; dat een bezoek om de 6 weken bijdraagt aan een optimale voetverzorging. Zo worden uw voeten nauwkeurig in de gaten gehouden en kunnen problemen voorkomen worden en kan er eventueel tijdig doorverwezen worden.
Hoe komt het dat mijn likdoorn steeds terug komt?
Een likdoorn, ook wel eksteroog genoemd, is een sterke eeltvorming op een klein gebied van de huid. Het is een misverstand te denken dat een likdoorn een wortel heeft. Een likdoorn groeit van buiten naar binnen. Dat wil zeggen dat het gevormde eelt door de druk van de schoen op een kleine ruimte naar binnen wordt gedrukt, in een kegelvorm met de punt naar binnen. Door de kegelvorm doet de likdoorn pijn als men er op drukt.
Onze gediplomeerde pedicure kan deze likdoorn verwijderen en adviseren hoe likdoorns te voorkomen. Als er aan de oorzaak niets wordt gedaan, bijvoorbeeld door op dezelfde schoenen te blijven lopen, is het logisch dat zich op den duur weer een likdoorn vormt.
Bezoek regelmatig het liefst om de 6 weken onze gediplomeerde pedicure!
Ik heb overtollig eelt dat ik zelf niet goed weg krijg, wat kan ik doen?
Eelt is een natuurlijke reactie van de huid op extra druk. Overmatig eelt aan de voeten geeft vaak aanleiding tot vervelende klachten.
Hoe ontstaat eelt?
Eelt is een natuurlijke beschermlaag. Aan de voeten hebben we ook een dergelijke beschermlaag bijvoorbeeld op de bal en onder de hiel, de plaatsen waarop wij staan, de 'drukpunten'. Bij veel mensen wordt de beschermlaag te dik en veroorzaakt pijn bij het lopen. Dan hebben we te maken met overtollig eelt, vaak in combinatie met likdoorns.
Eelt door verkeerd schoeisel
Eelt kan ook ontstaan door de druk van de schoen boven op de tenen of teentoppen, met als gevolg kans op pijnlijke likdoorns. Meestal zijn dan de schoenen de oorzaak, deze zijn te klein of te nauw. Ook te wijde schoenen kunnen eelt veroorzaken, doordat er een constante wrijving is tussen de huid en de schoen. Om overtollige eeltvorming aan de tenen te voorkomen zijn goed passende schoenen dus heel belangrijk. Heeft u last van overmatig eelt dan adviseren wij u een afspraak te maken met onze gediplomeerde pedicure. Zij zorgt niet alleen voor het eenvoudig verwijderen van overtollig eelt en likdoorns, maar kan ook de oorzaken daarvan bepalen en eventueel preventieve maatregelen adviseren. U loopt weer heerlijk licht!
Bezoek regelmatig het liefst om de 6 weken onze gediplomeerde pedicure!
Worden mijn behandelingen bij jullie pedicure vergoed? In principe niet. U kunt voor al uw voetbehandelingen bij onze gediplomeerde pedicure terecht, echter inzake de behandelingen van de zogenaamde risico voeten (diabetici, reuma, etc.) die voor vergoeding in aanmerking komen vanuit een aanvullende verzekering, wordt u doorverwezen naar een medisch pedicure, die een contract heeft met een podotherapeut of zorgverzekering.